Legemiddelverket om reklameregler og sosiale medier: – Vi forutsetter at bransjen følger reglene
– Vi har ikke hatt saker der ansatte i legemiddelfirmaer har kommentert på innlegg om reseptpliktige legemidler i sosiale medier, sier SLVs Unni Hjelmås.
Det svensk-britiske legemiddelselskapet Astrazeneca ble nylig dømt i det etiske rådet for markedsføring i Storbritannia for å ha brutt markedsføringsregler gjennom Linkedin.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
Få ubegrenset tilgang til MedWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler
SLV: – Økning av ulovlig markedsføring av fedmemidler
For abonnenter