Legemiddelverket om reklameregler og sosiale medier: – Vi forutsetter at bransjen følger reglene

– Vi har ikke hatt saker der ansatte i legemiddelfirmaer har kommentert på innlegg om reseptpliktige legemidler i sosiale medier, sier SLVs Unni Hjelmås. 
STIKKPRØVER: - Det er umulig for oss å overvåke alt. Vårt tilsyn er derfor stikkprøvebasert, og i tillegg baserer vi oss på tips vi mottar, sier enhetsleder i SLV, Unni Hjelmaas. | Foto: Slv
STIKKPRØVER: - Det er umulig for oss å overvåke alt. Vårt tilsyn er derfor stikkprøvebasert, og i tillegg baserer vi oss på tips vi mottar, sier enhetsleder i SLV, Unni Hjelmaas. | Foto: Slv

Det svensk-britiske legemiddelselskapet Astrazeneca ble nylig dømt i det etiske rådet for markedsføring i Storbritannia for å ha brutt markedsføringsregler gjennom Linkedin. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MedWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    NÅDDE IKKE MÅL: CLARION-CKD fase 3-studien nådde ikke sitt primære endepunkt. | Foto: Tom Little

    Novo Nordisk-studie med blodtrykkskandidat flopper

    Les også