Novo Nordisk markedsførte fedmemiddel på Linkedin – stenges ute fra britisk bransjeforening i to år

Den britiske bransjeforeningen Association of the British Pharmaceutical Industry (ABPI) finner seg ikke i at Novo Nordisk har markedsført selskapets fedmemidler på Linkedin. 
FOR ÅTTENDE GANG: Det er åttende gang i APBIs historie at Novo Nordisk sitt medlemskap er suspendert. | Foto: Novo Nordisk Pharmatech/pr
FOR ÅTTENDE GANG: Det er åttende gang i APBIs historie at Novo Nordisk sitt medlemskap er suspendert. | Foto: Novo Nordisk Pharmatech/pr
Christian Bundgaard, Anne Grete Storvik

Derfor suspenderer bransjeforeningen Novo Nordisk sitt medlemskap i to år, skriver ABPI på sin hjemmeside, melder danske MedWatch.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MedWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    NÅDDE IKKE MÅL: CLARION-CKD fase 3-studien nådde ikke sitt primære endepunkt. | Foto: Tom Little

    Novo Nordisk-studie med blodtrykkskandidat flopper

    Les også