Novo Nordisk brøt etiske markedsføringregler i Storbritannia

Novo Nordisk opplyste ikke om sin egen sponsorrolle og at de dekket omkostningene til pasientgruppeveiledninger i forbindelse med et webinar om vekttap. 
INNRØMMER FEIL: Novo Nordisk erkjenner at de har brutt de etiske reglene for markedsføring i Storbritannia. | Foto: Novo Nordisk / PR/Henning Larsen Architects
INNRØMMER FEIL: Novo Nordisk erkjenner at de har brutt de etiske reglene for markedsføring i Storbritannia. | Foto: Novo Nordisk / PR/Henning Larsen Architects
Mikkel Aabenhus Hemmingsen, Albert Rønning-Andersson og Eirik Omvik

Den britiske legemiddelindustriens eget etikkråd mener Novo Nordisk har brutt de etiske reglene for markedsføring av legemidler, skriver danske MedWatch.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
Skal inneholde minst 2 tegn
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til MedWatch for 1720 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også