Har lansert ny avis for næringsmiddelindustrien

Tirsdag lanserte Watch Media næringslivsavisen MatvareWatch. Avisen skal følge aktørene i mat- og drikkebransjen tett. 
WATCH MEDIAS SYVENDE: Synnøve Prytz Berset (f.v), Synne Piyawan Kringsjaa, Christine Gulbrandsen og Anders Hustveit Gerhardsen utgjør redaksjonen i MatvareWatch, den syvende avisen i Watch Media Norges næringslivsredaksjon. | Foto: Watch Media
WATCH MEDIAS SYVENDE: Synnøve Prytz Berset (f.v), Synne Piyawan Kringsjaa, Christine Gulbrandsen og Anders Hustveit Gerhardsen utgjør redaksjonen i MatvareWatch, den syvende avisen i Watch Media Norges næringslivsredaksjon. | Foto: Watch Media

Dekningen av selskapene i den norske næringsmiddelindustrien blir fra og med tirsdag betydelig sterkere når Watch Media lanserer MatvareWatch. Den nye avisen skal levere uavhengig, kritisk og fair næringslivsjournalistikk om selskapene og nøkkelpersonene i bransjen.

– Hvert eneste år skapes det enorme verdier i næringsmiddelindustrien. Vi skal dekke verdiskapningen som skjer hos produsenter, bedrifter og konsern som driver med alt fra kjøtt, fisk og meieri til drikke, korn og andre typer mat- og drikkerelatert produksjon med overblikk og sterk innsikt i bransjen, sier Christine Gulbrandsen, redaktør i MatvareWatch.

Hun leder en redaksjon bestående av journalistene Anders Hustveit Gerhardsen, Synnøve Prytz Berset og Synne Piyawan Kringsjaa. 

Dette er Watch Medias syvende næringslivsavis i Norge. Selskapet har fra før MedWatch, FinansWatch, AdvokatWatch, EiendomsWatch, EnergiWatch og HandelsWatch.

– Med MatvareWatch fortsetter vi vår ambisiøse vekststrategi. Norsk næringsliv har tatt godt imot våre seks første nisjemedier, og vi ser frem til å kunne levere relevant næringslivsjournalistikk om nok en viktig bransje, sier sjefredaktør og landssjef Kristin Stoltenberg i Watch Media Norway.

Watch Media er en del av det danske mediekonsernet JP/Politikens Hus, som blant annet eier Jyllands-Posten, Politiken og EkstraBladet. Siden 2010 har morselskapet Watch Medier lansert 17 digitale bransjemedier i Danmark og to i Tyskland. I tillegg har Watch Media en Oslo-korrespondent for internasjonale ShippingWatch. 

MatvareWatch blir søsteravisen til danske FødevareWatch. I en bransje der mange aktører jobber på tvers av landegrensene forventes det tett samarbeid mellom de to redaksjonene.

– Vi gleder oss til å komme i gang med et ambisiøst og målrettet arbeid om å bli den aller beste avisen for bransjen, sier Gulbrandsen.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

NÅDDE IKKE MÅL: CLARION-CKD fase 3-studien nådde ikke sitt primære endepunkt. | Foto: Tom Little

Novo Nordisk-studie med blodtrykkskandidat flopper

Les også