Watch Media lanserer ny avis for handelsbransjen

HandelsWatch blir den sjette næringslivsavisen fra Watch Media. Den nye nettavisen skal følge aktørene i detaljhandelen tett.
REDAKTØR FOR FERSK SATSING: – Vårt mål er å lage god, viktig og riktig journalistikk, og være den beste avisen for bransjen, redaktør for HandelsWatch, Gøril Huse. | Foto: Robert S. Eik/Watch Media
REDAKTØR FOR FERSK SATSING: – Vårt mål er å lage god, viktig og riktig journalistikk, og være den beste avisen for bransjen, redaktør for HandelsWatch, Gøril Huse. | Foto: Robert S. Eik/Watch Media

Watch Media, som også står bak utgivelsen av MedWatch, lanserer i høst HandelsWatch, en bransjeavis som skal dekke detaljhandelen i Norge. 

I likhet med de eksisterende fem Watch-avisene i Norge skal HandelsWatch dekke sin bransje med uavhengig og kritisk journalistikk. 

Gøril Huse er redaktør for den nye nettavisen. 

– Handelsbransjen er svært mangfoldig, med både store og små bedrifter, selvstendige og store konsern. Jeg ser frem til å levere relevante nyheter og dekke bransjen tett sammen med resten av redaksjonen. Vårt mål er å lage god, viktig og riktig journalistikk, og være den beste avisen for bransjen, sier Huse. 

Huse har vært ansvarlig redaktør i Klar Tale i flere år og daglig leder i Lettlest Media. Hun er også i ferd med å fullføre en mastergrad i endringsledelse. 

– Watch Media er en solid aktør, som tar næringslivsjournalistikk på alvor, og som gir god oversikt og dybdekunnskap til virksomheter innenfor mange bransjer. Jeg gleder meg til å bli en del av teamet, og lede satsingen innenfor handelsbransjen i Norge, sier Huse.

I tillegg til Huse skal redaksjonen bestå av journalistene Fredrik Andersson, Vebjørn Corneliussen Storvik og Øystein Engh.

– Handelsbransjen er en av Norges største bransjer, og vi mener det er solid grunnlag for en troverdig og uavhengig avis, som tar bransjen på alvor. Det er mye å kaste seg over for våre journalister. Det er en bransje som – i likhet med resten av verden – går gjennom voldsomme forandringer. Handelsbransjen opplever ekstraordinær høy konkurranse, samtidig som netthandel og nye forbruksmønster utfordrer aktørene, sier internasjonal redaktør Rasmus Emborg i Watch Medier.

Fra før av utgir Watch Media bransjeavisene MedWatch, FinansWatch, EiendomsWatch, AdvokatWatch og EnergiWatch

– Med lanseringen av HandelsWatch fortsetter vi på vår ambisiøse vekststrategi i Norge. Norsk næringsliv har tatt godt imot våre fem første nisjemedier. Vi ser frem til å levere uavhengig og kritisk næringslivsjournalistikk fra nok en viktig bransje, sier Emborg.

For å holde deg oppdatert om når HandelsWatch lanseres og få deres daglige nyhetsbrev i innboksen, kan du registrere deg her.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

NÅDDE IKKE MÅL: CLARION-CKD fase 3-studien nådde ikke sitt primære endepunkt. | Foto: Tom Little

Novo Nordisk-studie med blodtrykkskandidat flopper

Les også