Roche blir ny partner i Health2B

Helseinnovasjons-arenaen Health2B har inngått et partnerskap med bioteknologi-selskapet Roche. 
NY PARTNER: Health2B og Roche har blitt partnere, og vil jobbe for innføring av verdibaserte helsetjenester. Fra venstre: Kristin Krogsrud fra Roche, Birger Tufte Johansen fra Health2B og Thorbjørn Halvorsen fra Roche. | Foto: Health2B
NY PARTNER: Health2B og Roche har blitt partnere, og vil jobbe for innføring av verdibaserte helsetjenester. Fra venstre: Kristin Krogsrud fra Roche, Birger Tufte Johansen fra Health2B og Thorbjørn Halvorsen fra Roche. | Foto: Health2B

Som ny partner i Health2B ønsker Roche å «samarbeide om systemendringer for innføring av ny medisinsk teknologi, samt å være en pådriver for verdibaserte helsetjenester som bedre vil ivareta pasientens perspektiv».

– For at helsetjenesten skal være bærekraftig i årene fremover, må lederne i helsevesenet sørge for at vi gjør mer av det som gir mest verdi for pasientene. En verdibasert helsetjeneste handler om å se på mer enn kroner og øre. Det handler om å se verdi fra pasientens perspektiv, sier Kristin Krogsrud, leder for strategiske partnerskap i Roche Norge, i en pressemelding. 

For å introdusere verdibaserte helsetjenester kreves det at pasientorienterte mål og standardiserte målingskriterier benyttes gjennom hele pasientforløpet. Roche skriver at ved å ta i bruk resultatene fra slike målinger som grunnlag for innkjøp og prioritering, så vil det gi økt verdi og kvalitet for pasientene, samtidig som svinn kan reduseres. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også

VIL EKSPANDERE INTERNASJONALT: Torbjørn Aamodt og Sensio er glad for å ha landet oppkjøpet med Nordic Capital Evolutions. | Foto: Ingar Sørensen

Sensio solgt til Nordic Capital

For abonnenter

DIPS-TOPP: Thomas Smedsrud tok over som daglig leder i Dips og konsernsjef i morselskapet Kernel i fjor. | Foto: Dips

Dips økte inntektene med 29 prosent

For abonnenter