Telllu får ny kommersiell direktør

Kristian Renaas har startet som kommersiell direktør i velferds- og teknologiselskapet Tellu. 
BLIR KOMMERSIELL SJEF: Kristian Renaas får ansvaret for salg og kommersiell utvikling i Tellu. | Foto: Liv Kværnhaug
BLIR KOMMERSIELL SJEF: Kristian Renaas får ansvaret for salg og kommersiell utvikling i Tellu. | Foto: Liv Kværnhaug

Renaas får ansvaret for salg og kommersiell utvikling av selskapet. Han var involvert i oppstart av bransjeutfordrere som Sense og Nortel, og har også jobbet i velferdsteknologiselskapet No Isolation. Renaas var også del av ledelsen i Telia Norge i åtte år. 

Renaas kommer nå fra rollen som salgs- og markedsdirektør i energibransjen. 

– Kristian har en sterk kommersiell forståelse, bakgrunn fra ulike teknologibedrifter og erfaring med å skalere og utvikle salgs- og markedsoperasjoner. Dette er egenskaper som skal til for å bidra til videre vekst og utvikling av Tellu, sier CEO i Tellu, Ståle Moe, i en pressemelding fra selskapet. 

– Jeg gleder meg til å komme inn i en organisasjon som er så sterke på teknologiutvikling som skal skape bedre helsetjenester. Selskapet og folkene brenner for å levere samfunnsnyttige løsninger, og det ser jeg frem vil jeg være en del av, sier den ferske kommersielle direktøren i Tellu. 

Kristian Renaas startet i Tellu 27. februar 2023, og rapporterer til Tellus CEO, Ståle Moe.

Tidligere salgsdirektør, Rune Wilhelmsen, går inn i en ny rolle som direktør for forretningsutvikling. 

– Rune har dyp kompetanse innen velferdsteknologi og har vært avgjørende for å bringe Tellu dit vi er i dag. I den nye rollen vil han fortsette å bruke sin erfaring fra salg, markedsføring og en sterk forståelse for markedet og kundenes behov til selskapets beste. Noe jeg er meget glad for, sier Ståle Moe.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

NÅDDE IKKE MÅL: CLARION-CKD fase 3-studien nådde ikke sitt primære endepunkt. | Foto: Tom Little

Novo Nordisk-studie med blodtrykkskandidat flopper

Les også