Photocure-partner når mål i studie som kan ta produkt til det kinesiske markedet
For at blærekreftselskapet Photocure skal kunne markedsføre sitt hovedprodukt, diagnostikk-midlet Hexvix, i det kinesiske markedet, måtte det gjennomføres en fase 3-studie hvor midlet ble testet på kinesiske pasienter.
Det er Photocures kinesiske partner, Asieris Pharmaceuticals, som har sponset en såkalt «bridging trial» hvor 158 pasienter ble undersøkt.
Primærendepunktet i studien ble nådd – Hexvix og blålys-cystoskopien identifiserte blærekreftsvulster i større grad og med god sikkerhet sammenlignet med standardbehandling med hvitt lys.
Resultatene og en søknad om å få innpass i markedet skal nå i nærmeste fremtid sendes videre til det kinesiske byrået for medisinske produkter (NMPA).
– Vi har full tiltro til at fase 3-studien i Kina er komplementær til det robuste studiegrunnlaget som allerede støtter det at blålys-cystoskopi er å foretrekke fremfor cystoskopi med hvitt lys, sier Anders Neijber, medisink direktør i Photocure, i en pressemelding.
Relaterte artikler:
Photocures inntekter vokser – planlegger blålys-tiltak
For abonnenter
Photocure ønsker å selge eget blålys-cystoskop
For abonnenter