Novo Nordisk-pressesjefen om eksplosjon i medieomtale: «Fenomenalt, sprøtt og utrolig»

I løpet av sin 100-årige historie har Novo Nordisk aldri opplevd en slik mediedekning som etter lanseringen av vektreduksjonsmedisinen Wegovy.
– Hvis du våkner om morgenen og tror at du kan kontrollere hva som skjer den dagen, har du tapt, sier Novo Nordisk pressesjef om de siste 18 månedenes massive medieeksponering av selskapets fedmemiddel. | Foto: Novo Nordisk
– Hvis du våkner om morgenen og tror at du kan kontrollere hva som skjer den dagen, har du tapt, sier Novo Nordisk pressesjef om de siste 18 månedenes massive medieeksponering av selskapets fedmemiddel. | Foto: Novo Nordisk
AV ANDREAS LØNSTRUP

Selv om danske Novo Nordisk har styrket presse- og kommunikasjonsressursene betydelig, har det vært umulig å forberede seg på medieoppmerksomheten rundt selskapets slankemiddel Wegovy. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til MedWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    NÅDDE IKKE MÅL: CLARION-CKD fase 3-studien nådde ikke sitt primære endepunkt. | Foto: Tom Little

    Novo Nordisk-studie med blodtrykkskandidat flopper

    Les også